Telefon(0312) 231 69 79E-Mailinfo@ilkesen.com.tr
Sosyal Medya Hesaplarımız

Öğrenme Güçlüğü Olan Bireyler İçin Destek Programı

Program Yöntemleri

Öğrenme Güçlüğü Olan Bireyler İçin Destek Programı
Program Yöntemleri

Öğrenme Güçlüğüne İşaret Eden Durumlar Nelerdir?
Tanılama Nasıl Yapılır?
İlkesen'de Kullanılan Teknik Ve Yöntemler Nelerdir?
http://ilkesen.com.tr/wp-content/uploads/post-18.jpg
http://ilkesen.com.tr/wp-content/uploads/post-17.jpg
http://ilkesen.com.tr/wp-content/uploads/post-16.jpg
http://ilkesen.com.tr/wp-content/uploads/post-15.jpg
http://ilkesen.com.tr/wp-content/uploads/post-14.jpg
http://ilkesen.com.tr/wp-content/uploads/post-01.jpg
http://ilkesen.com.tr/wp-content/uploads/post-03.jpg
http://ilkesen.com.tr/wp-content/uploads/Kids-club-image-01.jpg

Öğrenme Güçlüğü Olan Bireyler İçin Destek Programı

Title:

Description:

textsss

Öğrenme Güçlüğü Olan Bireyler İçin Destek Programı

Öğrenme güçlüğü; zihinsel bir bozukluk yada eğitimsel faktörlerinden kaynaklanmayan konuşma, dil, okuma, heceleme, yazma ya da matematik süreçlerinden bir ya da daha fazlasında bir gecikme, bozukluk ya da gelişim gecikmesi olarak tanımlanır. Normal ya da normalin üzerinde zekâya sahip, duyusal yetersizliği olmayan, dinleme, konuşma, okuma, yazma akıl yürütme ile matematik becerilerinin kazanılması ve kullanılmasında önemli güçlükleri olan, standart eğitime rağmen yaşına ve zekâsına uygun başarı gösteremeyen bireylerdeki nörogelişimsel bir bozukluktur.

Öğrenme Güçlüğüne İşaret Eden Durumlar Nelerdir?

Öğrenme güçlüğü, ülkemizde çocukların tanılanmasında geç kalınan bir süreçtir. Öğrenme güçlüğünün gelişimsel bir sorun olduğu ve çocuğun doğumu ile başlayarak ince kas motor gelişimindeki, dil ve iletişim becerilerindeki gecikmelere ek olarak işitsel-görsel algıda, dikkat becerilerinde güçlüklerle kendini gösterdiği bilinmektedir. Tüm bu durumlara rağmen aileler çocukların ilköğretime yeni başladıkları dönemde okuma yazma ve matematik alanlarındaki güçlükleri fark etmeleriyle tanılama sürecine girildiği görülmüştür. Ayrıca yapılan birçok çalışma, özgül öğrenme güçlüklerinde tanılamanın geç yapılmasının, ailelerin sorunu görmezden gelmelerinden, nerden yardım alacaklarını bilmemelerinden kaynaklandığını göstermektedir. Bu durum erken dönem belirtiler için gereken değerlendirme, tanılama ve dolayısıyla müdahale işlemlerinin zamanında yapılmasını engellemektedir.

Belli alanlarda yetersizlik yaşayan çocuk bundan dolayı ders çalışmayı, ödev yapmayı, kitap okumayı sevmez, kolay sıkılır, dikkat süresi kısalır, çalışırken birisinin yönlendirmesine ihtiyaç duyar. Genellikle oda düzeni konusunda sorun yaşarlar; zaman, yön kavramında saati öğrenmede güçlük çekerler. Dil kullanımı becerisi zayıftır. Bir olayı anlatma, kendi duygu düşüncelerini ifade etmede, soyut kavramları anlamada zorlanırlar.

Tanılama Nasıl Yapılır?

2019 yılından itibaren Çocuklar için Özel Gereksinim Değerlendirmesi (ÇÖZGER) yürütülmektedir. ÇÖZGER raporunun düzenlendiği sağlık kurulunda çocuk sağlığı ve hastalıkları, göz, kulak burun boğaz, çocuk cerrahisi, çocuk nörolojisi, çocuk ve ergen ruh sağlığı, fiziksel tıp ve rehabilitasyon ile ortopedi ve travmatoloji gibi farklı alanlardan en az altı uzman yer almaktadır. Tıbbi tanıdan sonra, eğitsel tanı için rehberlik ve araştırma merkezlerinde (RAM) eğitsel tanılama ve değerlendirme işlemi yapılmaktadır.

Kurumumuzda Yapılan Değerlendirme Yöntemleri:

Tanılanması tamamlanan ve kurumumuza eğitim almak için başvuran ailelere öğrenme güçlüğünün tanımı yapılarak alt tipleri ile ilgili açıklayıcı bilgilerle birlikte gerekli aile eğitimi ve psikolojik destek sağlıyoruz. Aileden çocuğun öyküsünü alarak alanında uzman öğretmenlerimiz tarafından çocuğun ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla;

Disleksi: Okuma alanında güçlük

Disgrafi: Yazı alanında güçlük

Diskalkuli: Matematik alanında güçlük alanlarına yönelik değerlendirme testleri uyguluyoruz.

  • Saat Çizim Testi: Görsel algılama, sıraya koyma, motor becerilerde güçlü ve zayıf yönleri gösterir.
  • Okuma Yazma Becerilerinin İncelenmesi: Yazım hataları ve yazı kalitesi incelenir.
  • Gessel Gelişim Figürleri Testi: Dokuz şekilden oluşur. Çocuktan şekiller kopya etmesi istenir.
  • Bender Gestalt Testi: Geometrik figürlerden oluşur. Özel öğrenme güçlüğünü ayırt etmede kullanılan bir testtir.
  • Sağ-Sol Dominas (Heat) Testi: Bireyin kendi bedeninde ve kendisinde sağı- solu ayırt edip edemediğini öğrenmek amacıyla yapılır.
  • Harris Lateralleşme Testi: Harris lateralleşme testinde çocuğun sıklıkla hangi elini, ayağını ,gözünü kullandığı belirlenmeye çalışılır.
  • Görsel- İşitsel Sayı Dizileri Testi (GİST-A): Bu test görsel işitsel belleği ve dikkati ölçme testidir. Bu ölçümler sonucunda çocuk akademik gelişimsel düzeyi yaş ve sınıf düzeyinin altındaysa hangi alanda sorun olduğuna işaret eder. Çocuk,performansını bellek, sıraya koyma, sözel-motor beceri olarak ortaya koyar.

Bu testleri uygulamadaki amacımız; çocuğun güçlü ve zayıf olduğu yönleri saptamak, eğitimimize nereden başlamamız gerektiği konusunda fikir sahibi olmak, çocuklara üst düzey fayda sağlayabilmek adına ailelerimizle işbirliği içinde doğru iletişim kurmaktır.

Kurumda Kullanılan Teknik Ve Yöntemler

  • Özel eğitime gereksinimi olan bireylerin gelişimi özellikleri, performansları ve eğitim gereksinimlerine yönelik hazırlanan bireysel eğitim verilir. Bireysel eğitim amaçlara göre özel yöntem ve araç gereçler kullanılarak yürütülür. Özel eğitim de gerek duyulduğunda dil konuşma terapisi de verilir.
    • Açık Anlatım Yöntemi
    • Aktif Öğrenme Yöntemi
    • Basamaklandırılmış Yöntem
    • Tüm Beceri Yöntemi
    • Benzetim Yöntemi
    • Ayrık Denemelerle Öğretim ve Yanlışsız Öğretim
    • Fırsat Öğretimi
    • Temel Tepki Öğretimi
    • Olumlu Davranış Desteği
    • Oyun, Müzik
    • İnce Motor
    • Kaba Motor
    • Model Olma
    • Bilgisayar Destekli Öğretim
    • Dil, Çene, Dudak Nefes Egzersizleri